News

Unser Papier "Virtual Reality Collaboration Platform for Agile Software Development" wurde auf der International Conference on on Product-Focused Software Process Improvement (PROFES 2023) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Minimizing Eye Movements and Distractions in Head-Mounted Augmented Reality through Eye-Gaze Adaptiveness" wurde auf dem ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI 2023) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Design and Evaluation of an AR Voice-based Indoor UAV Assistant for Smart Home Scenarios" wurde auf dem ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI 2023) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "GaMoVR: Gamification-Based UML Learning Environment in Virtual Reality" wurde im Journal Science of Computer Programming akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Supporting Construction and Architectural Visualization through BIM and AR/VR: A Systematic Literature Review" wurde auf der 19. IFIP TC13 International Conference on Human-Computer Interaction (INTERACT 2023) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "End-User Development of Interactive Web-Based Virtual Reality Scenes" wurde im Journal on Computer Languages (Cola) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Towards Enhanced Guiding Mechanisms in VR Training through Process Mining" wurde auf der 7. International Conference on Human Computer Interaction Theory and Applications (HUCAPP'23) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Design and Evaluation of a Collaborative UML Modeling Environment in Virtual Reality" wurde im International Journal on Software and Systems Modeling (SoSyM) akzeptiert.

Mehr erfahren

Für das Paper "Decision Support Ecosystems: Definition and Platform Architecture" wurde Jonas Kirchhoff von der EURO Working Group on Decision Support Systems mit dem EWG-DSS 2022 Award ausgezeichnet.

Mehr erfahren

Unser Papier "Gamification-based UML Learning Environment in Virtual Reality" wurde im Tools & Demonstrations track auf der 25th ACM/IEEE International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems (MODELS 2022) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Comparative Evaluation of AR-based, VR-based, and Traditional Basic Life Support Training" wurde auf der IEEE 10th International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH 2022) mit dem Best Paper Award ausgezeichnet.

Mehr erfahren

Unser Papier "Comparative Evaluation of AR-based, VR-based, and Traditional Basic Life Support Training" wurde auf der 10.International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH'22) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Continuous Situation-specific Development of Business Models: Knowledge Provision, Method Composition, Method Enactment" wurde im International Journal on Software and Systems Modeling (SoSyM) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Human-in-the-Loop Large-Scale Model Transformations with the VICToRy Debugger" wurde auf der 18. European Conference on Modelling Foundations and Applications (ECMFA'22) akzeptiert.

Mehr erfahren

Unser Papier "Automated UX Evaluation for User-Centered Design of VR Interfaces" wurde auf der 9. International Working Conference on Human-Centered Software Engineering (HCSE 2022) akzeptiert.

Mehr erfahren