M. Sc. Sabrina Piasecki
Es wurden keine Publikationen gefunden.
Lehre
- SS 19
-
- Vorlesung: Interactive Data Visualization
- WS 17/18
-
- Übungsbetrieb zur Vorlesung Grundlagen der Programmierung für Maschinenbau / Datenverarbeitung
- Übungsbetrieb zur Vorlesung Grundlagen der Programmierung für Ingenieure
- WS 16/17
-
- Vorlesung: Grundlagen der Computergrafik
- Proseminar: Interaktion mit medizinischen Volumendaten
- SS 16
-
- Vorlesung: Data and Information Visualization
- Seminar: Current Topics in Visualization (Virtual Reality in Medicin)
- WS 15/16
-
- Vorlesung: Grundlagen der Computergrafik
- Proseminar: Games Engineering in informatischer und psychologischer Perspektive
Publikationen
- Paper
-
[HDD16] Heppner, S.; Dransfeld, M.; Domik G.: Adding Atmospheric Scattering and Transparency to a Deferred Rendering Pipeline for Camera Based ADAS Tests. In: 14. Workshop Automotive Software Engineering (ASE) - INFORMATIK 2016. Lecture Notes in Informatics (LNI), Volume P-259, pp. 1591 - 1604, GI Bonn 2016. [LDQ+10] Löhnhardt B, Dickmann F, Quade M, Skrowny D, Heppner S, Kaspar M, Kepper N, Krefting D, Steinke T, Sax U: Evaluation of Visualization Approaches in a Biomedical Grid Environment. In: Sixth IEEE International Conference on e-Science Workshops, pp. 80-85. IEEE Computer-Science, Brisbane, 2010. - Poster
-
[HDD16] Heppner, S.; Dransfeld, M.; Domik G.: A Deferred Rendering Pipeline Including a Global Illumination Model for Atmospheric Scattering and Transparency. At: 21st International Symposium on Vision, Modeling and Visualization (VMV 2016), Bayreuth 2016.
Betreute Abschlussarbeiten
- Überblick
- 6th Annulal Faculty Submitted Student Work Exhibit at SIGGRAPH 2017
-
Lukas Stratmann: Conceptualization and Prototypical Implementation in WebGL of an Exercise in Color Theory [eingereichtes Video]
Till Pankoke: Real-Time Shadowing in ADAS Testing Environment [eingereichtes Video]
- 5th Annulal Faculty Submitted Student Work Exhibit SIGGRAPH at 2016
-
Marius Dransfeld: Transparency in a Real-Time Global Illumination Model in a Deferred Rendering Pipeline [eingereichtes Video]
Timo Renzelmann: Real-Time Rendering of Wet Materials [eingereichtes Video]