Ak­tu­el­les

Unser Papier "Virtual Reality Collaboration Platform for Agile Software Development" wurde auf der International Conference on on Product-Focused Software Process Improvement (PROFES 2023) akzeptiert.

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Unser Papier "Minimizing Eye Movements and Distractions in Head-Mounted Augmented Reality through Eye-Gaze Adaptiveness" wurde auf dem ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI 2023) akzeptiert.

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Unser Papier "Design and Evaluation of an AR Voice-based Indoor UAV Assistant for Smart Home Scenarios" wurde auf dem ACM Symposium on Spatial User Interaction (SUI 2023) akzeptiert.

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Unser Papier "GaMoVR: Gamification-Based UML Learning Environment in Virtual Reality" wurde im Journal Science of Computer Programming akzeptiert.

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Unser Papier "Supporting Construction and Architectural Visualization through BIM and AR/VR: A Systematic Literature Review" wurde auf der 19. IFIP TC13 International Conference on Human-Computer Interaction (INTERACT 2023) akzeptiert.

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Unser Papier "End-User Development of Interactive Web-Based Virtual Reality Scenes" wurde im Journal on Computer Languages (Cola) akzeptiert.

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Unser Papier "Towards Enhanced Guiding Mechanisms in VR Training through Process Mining" wurde auf der 7. International Conference on Human Computer Interaction Theory and Applications (HUCAPP'23) akzeptiert.

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Unser Papier "Design and Evaluation of a Collaborative UML Modeling Environment in Virtual Reality" wurde im International Journal on Software and Systems Modeling (SoSyM) akzeptiert.

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Für das Paper "Decision Support Ecosystems: Definition and Platform Architecture" wurde Jonas Kirchhoff von der EURO Working Group on Decision Support Systems mit dem EWG-DSS 2022 Award ausgezeichnet.

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Unser Papier "Gamification-based UML Learning Environment in Virtual Reality" wurde im Tools & Demonstrations track auf der 25th ACM/IEEE International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems (MODELS 2022) akzeptiert.

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Unser Papier "Comparative Evaluation of AR-based, VR-based, and Traditional Basic Life Support Training" wurde auf der IEEE 10th International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH 2022) mit dem Best Paper Award ausgezeichnet.

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Unser Papier "Comparative Evaluation of AR-based, VR-based, and Traditional Basic Life Support Training" wurde auf der 10.International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH'22) akzeptiert.

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Unser Papier "Continuous Situation-specific Development of Business Models: Knowledge Provision, Method Composition, Method Enactment" wurde im International Journal on Software and Systems Modeling (SoSyM) akzeptiert.

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Unser Papier "Human-in-the-Loop Large-Scale Model Transformations with the VICToRy Debugger" wurde auf der 18. European Conference on Modelling Foundations and Applications (ECMFA'22) akzeptiert.

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Unser Papier "Automated UX Evaluation for User-Centered Design of VR Interfaces" wurde auf der 9. International Working Conference on Human-Centered Software Engineering (HCSE 2022) akzeptiert.

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